Regenerować czy nie ?

Według statystyk na dziesięć awarii turbosprężarek tylko jedna zastępowana jest nową fabrycznie. Dziewięć pozostałych turbosprężarek jest regenerowanych i nadal eksploatowanych w naszych samochodach. Zastanówmy się więc nad tym, w którym wyspecjalizowanym Serwisie Turbosprężarek dokonać regeneracji ???!!!
Po pierwsze regeneracja turbosprężarki jest rzeczą wykonalną. Jeśli proces naprawy zostanie przeprowadzony zgodnie z zaleceniami producenta, a w międzyczasie przyczyna awarii turbiny zostanie poprawnie zdiagnozowana i usunięta, to nasza zregenerowana turbosprężarka będzie funkcjonować jak nowa fabrycznie. Bardzo istotne przy naprawie turbosprężarek jest wstępne wyważenie wirnika strony gorącej. Następnie po złożeniu turbosprężarki w całość konieczne jest jej szybkoobrotowe doważenie przy prędkości odpowiadającej jej pracy na silniku. Podczas szybkoobrotowego doważania mierzona jest prędkość drgań zespołu wirującego i możliwe jest dokonanie korekcji niedoważenia. Dodatkowo możliwe jest przeprowadzenie testu szczelności przy zadanym ciśnieniu oleju.Według danych statystycznych, tylko jedna na dziesięć uszkodzonych turbosprężarek jest wymieniana na nową fabryczną jednostkę. Pozostałe dziewięć uszkodzonych turbosprężarek jest poddawanych procesowi regeneracji i nadal użytkowanych w naszych pojazdach. W związku z tym, rozważmy, gdzie najlepiej dokonać regeneracji w specjalistycznym serwisie turbosprężarek!

Przede wszystkim należy podkreślić, że możliwe jest przeprowadzenie regeneracji turbosprężarki. Jeśli proces naprawy zostanie przeprowadzony zgodnie z zaleceniami producenta, a jednocześnie uda się poprawnie zdiagnozować i usunąć przyczynę uszkodzenia turbiny, nasza zregenerowana turbosprężarka będzie działać tak efektywnie jak nowa fabrycznie wyprodukowana.

Niezwykle istotnym aspektem przy naprawie turbosprężarek jest wstępne wyważenie wirnika strony gorącej. Po złożeniu turbosprężarki w całość, konieczne jest jej dokładne wyważenie przy prędkości odpowiadającej pracy na silniku. W trakcie tego procesu dokładnie mierzy się prędkość drgań wirującego zespołu, co pozwala na skorygowanie wszelkich niedoważności. Ponadto, można przeprowadzić test szczelności przy zadanym ciśnieniu oleju.